SYSTEGRA IT sp. z o.oBlog

  • INTEGRACJA SKYPE FOR BUSINESS - projekt dla Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii CEZAMAT

    Kompleks CEZAMAT jest największym projektem w historii polskiego high-tech. W nowych laboratoriach Politechniki Warszawskiej, wyposażonych w unikatowy na skalę światową sprzęt badawczy powstawać będą technologie przyszłości. Innowacyjne projekty dotyczące produktów i usług będą realizowane we współpracy i z myślą o polskim biznesie. Kluczową kwestią są inwestycje w zaawansowane technologie, co pozwoli zmniejszyć pewną lukę technologiczną względem krajów wysoko rozwiniętych w tym obszarze oraz wzmocnić konkurencyjność polskiej gospodarki.

    Wdrożenie rozwiązania Skype for Business pozwoliło na realizację celów biznesowych stawianych w projekcie.

    Microsoft Skype for Business Server 2015 to komunikator opracowany z myślą o biznesie. Daje możliwości szybkiej komunikacji, konferencji internetowych oraz telefonii IP. Zapewnia on bezpieczne rozmowy ze współpracownikami poprzez szyfrowaną komunikację. Dzięki Microsoft Skype for Business (S4B) użytkownicy korzystają z tego samego narzędzia do informowania o obecności w pracy, przesyłania komunikatów, połączeń głosowych i wideo, współdzielenia pulpitu oraz spotkań online. Korzyści płynące z użytkowania Skype for Business to także zmniejszenie kosztów i złożoności procesów dzięki jednemu rozwiązaniu.

    Ujednolicenie komunikacji biznesowej ma za zadanie przynieść konkretne korzyści biznesowe, np. obsługa telefonii IP, zapewnienie ciągłości działania dla użytkowników, niezależnie od miejsca ulokowania. Standardowe funkcjonalności S4B w sposób nieprzerwanej usługi zapewnią dostęp do pełnej kolaboracji w przypadkach awaryjnych, planowanych relokacji czy też podróży służbowych. Kolejną korzyścią może być organizacja pracy w modelu rozproszonym (zespoły i ludzie współpracują w czasie rzeczywistym współdzieląc dokumenty czy aplikacje, niezależnie od miejsca ich lokalizacji). S4B daje również możliwość realizacji szkoleń online z opcją nagrania danej sesji, umożliwiając odtworzenie szkolenia w dogodnym dla użytkownika czasie. Korzyścią jest też dostęp do tele i wideokonferencji użytkowników w jednym miejscu, zapewniając ciągłość współpracy bez wymogu obecności osób w jednej sali. Istotna jest również gotowość na zapewnienie nowej jakości obsługi klientów oraz pełna współpraca z podmiotami zewnętrznymi. Od strony technicznej, to także centralizacja kompetencji zespołu zarządzającego rozwiązaniem S4B z uwzględnieniem gradacji uprawnień administratorskich z możliwością obsługi przez WWW.

    Kolejnym elementem wskazującym na wartość dodaną implementacji Skype for Business jest możliwość wykorzystania danego rozwiązania do zapewnienia pełnej komunikacji użytkownikom wyposażonym w rozwiązania mobilne czy też użytkowników korzystających z przeglądarki internetowej zapewniającej pełny dostęp do funkcjonalności pracy grupowej. To właśnie te funkcjonalności wyróżniają rozwiązanie Microsoft spośród rozwiązań dostępnych na rynku Unified Communication. Wykorzystanie S4B wraz z istniejącą infrastrukturą wideokonferencyjną, jako spójnego systemu komunikacji, wniosło dodatkową wartość kolaboracji eliminując konieczność rezerwacji sal poprzez możliwość dołączenia się do spotkania z komputera, smartfonu, tabletu lub przeglądarki internetowej, przez co produktywność pracowników wyraźnie wzrosła.

    Wyzwaniem był wymóg bezpieczeństwa i ciągłości pracy czy też dostępności użytkowników niezależnie od miejsca ich umiejscowienia. Natura rozwiązania S4B i jego dostępności z każdego miejsca poprzez Internet, umożliwia zapewnienie pracownikom systemu komunikacji w każdym miejscu i czasie. Narzędzie zostało zaprojektowane, by stanowić integralną część pakietu Office, stąd jest najbardziej optymalną drogą stworzenia systemu ujednoliconej komunikacji wielokanałowej dodając dodatkowy wymiar dla użytkowników pakietu Office, portali Sharepoint, poczty Exchange, systemu wideokonferencyjnego oraz użytkowników smartfonów i tabletów.

    Poprzez wdrożenie rozwiązania klasy Microsoft Skype for Business, Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii Politechniki Warszawskiej pozyskało kluczowy element niezawodności i bezpieczeństwa w zakresie zapewnienia ciągłości dostępu do usług komunikacji dla użytkowników, niezależnie od miejsca ich przebywania.



Skontaktuj się z nami

BIURO: +48 61 627 00 90, lp.argetsysoruib
ZGŁOSZENIA SERWISOWE: +48 22 463 40 80, lp.argetsysksedecivres